push-up
325
0

Det finnes antageligvis 1 million tips til hvordan du skal bli en superhelt i push-ups, men dette tipset har vi selv bevist at fungerer!

Det finnes mange gode artikler og tips om Push-Ups, og vi har tidligere skrevet en rekke saker om temaet, MEN dette tipset vil vi si er det beste, for det er gjennomprøvd og erfart at fungerer.

 

Slik blir du mester i Push-Ups

Tipset er egentlig nesten så enkelt at det er rart å skrive en egen sak om det, men siden vi vet det fungerer, så er det verdt det. Metoden undertegnede brukte for å mestre push-ups lett som bare det i løpet av få uker, er å gjennomføre flere runder push-ups helt uten struktur, fortløpende gjennom dagen. Da jeg forsøkte meg på push-ups den første gangen, så var det utfordrende å klare så lite som 3 push-ups, til tross for at jeg hadde trent styrke i lengre tid. Push-ups handler nemlig ikke bare om ren styrke, men også teknikk og tilvenning. Det er en øvelse som trener store deler av overkroppen på en gang, ikke bare triceps og bryst. EN riktig gjennomført push-ups trener både bryst, skuldre, triceps, serratus anterior og mage- og kjernemuskulatur.

Løsningen ble som følger å gjennomføre flere push-ups fortløpende gjennom dagen. Dette krevde ingen forberedelser, null skift til treningstøy, og null behov for å dusje etterpå. En dag kunne for eksempel se slik ut:

  • Våkne: 5 push-ups
  • Før frokost: 5 push-ups
  • Etter frokost: 5 push-ups
  • Før lunsj: 5 push-ups
  • Etter lunsj: 5 push-ups
  • Før middag: 5 push-ups
  • Etter middag: 5 push-ups
  • Før kveldsmat: 5 push-ups
  • Etter kveldsmat: 5 push-ups
  • Før leggetid: 5 push-ups
push-up
Del opp antallet push-ups i flere runder som du utfører på ulike tidspunkter i løpet dagen. Følger du planen i denne artikkelen, kan vi garantere at du vil se resultater i løpet av kort tid.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

I tillegg kunne det gjennomføres flere push-ups midt i mellom de nevnte tidspunktene. Uansett, ved å følge denne planen i starten, ble det minimum gjennomført 50 push-ups. Det er ikke dårlig når du går rett fra null.

Etter kort tid ble antallet gradvis økt til 10 push-ups, og antallet ganger jeg gjennomførte push-ups ble utvidet til for eksempel fire runder mellom frokost og lunsj istedenfor to runder. Bare ved å følge planen over, men ved å gjennomføre 10 push-ups istedenfor 5 push-ups i hver runde, er du garantert å utføre minimum 100 push-ups hver dag. Det er MYE! Og jeg kan love deg at det merkes på kroppen. Legger du inn noen ekstra runder har du fort tatt 150-200 push-ups i løpet av en dag. Og du tenker nesten ikke over det. Og så klart kan dette utvides til 15 push-ups per runde. DEt ble raskt gjort for undertegnede…

Dette planen er måte motiverende og gir synlige forbedringer på kort tid. Ikke minst gir det mestringsfølelse! Jeg kan ikke annet enn å anbefale dette på det sterkeste. Håper det fungerer like bra for deg.

 

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer