1006
0

Hvis du tror du er avhengig av tilgang til et treningssenter for å få gjennomført en skikkelig god treningsøkt, da må du tro om igjen. Trening med egen kroppsvekt er mer enn nok til å gi deg den spreke drømmekroppen du ønsker deg.

Trening med egen kroppsvekt er noe av det enkleste du kan gjøre, og i tillegg er det svært effektivt. Kroppen din har du med deg overalt, ja, til og med på jobbreise og i ferier. Med andre ord er det ingenting som hindrer deg i fra å gjennomføre en god treningsøkt uten andre hjelpemidler enn det du har med deg. Det eneste du ikke vil kunne oppnå med trenings med egen kroppsvekt, er den brutalt store muskelstyrken som du får ved å trene med tunge vekter å få repetisjoner på et treningsstudio. For å oppnå dette er du avhengig av å bruke en ytre belastning som er tyngre enn det kroppsvekten din påfører deg. Når det er sagt, så kan du gjøre mange av øvelsene som er beregnet som øvelser med egen kroppsvekt, langt tyngre, ved å benytte vekter, medisinball, slynger, etc..

 

Treningsprogrammet

Dette treningsprogrammet for hjemmebruk er tiltenkt deg som ønsker å komme i bedre form og som har en målsetting om å forbrenne fett og vektnedgang. Hold så høy intensitet som du klarer i øvelsene som Jumping Jacks, Burpees, Spensthopp.

I de mer teknisk krevende øvelsene som armhevinger, utfall, knebøy, osv., er det viktigere at du utfører øvelsen med riktig teknikk. Når teknikken er godt innlært, kan du øke tempoet på økta.

 

Uke 1-2: 2dager i uken

Serier

Repetisjoner

AKnebøy med spensthopp

3

12-15

BUtfall til siden

3

12-15 (hver side)

CJumping Jacks

3

12-15

DSmale pushups

3

12-15

ETåhev

3

12-15

FRygghev

3

12-15

GBurpees

3

12-15

 

Uke 3-5: 3dager i uken

Serier

Repetisjoner

AKnebøy med spensthopp

3

12-15

BUtfall til siden

3

12-15

CJumping Jacks

3

12-15 (hver side)

DSmale pushups

3

12-15

ETåhev

3

12-15

FRygghev

3

10-15

GBurpees

3

12-15

 

Uke 6-8: 3dager i uken

Serier

Repetisjoner

AKnebøy med spensthopp

4

12-15

BUtfall til siden

4

12-15

CJumping Jacks

4

12-15 (hver side)

DSmale pushups

4

12-15

ETåhev

4

12-15

FRygghev

4

10-15

GBurpees

4

12-15

Kommentarer