treningsprogram nybegynner
1368
0

Dette treningsprogrammet har til hensikt å gjøre det sterkere i hele kroppen og passer perfekt for deg som er ny innen styrketrening.

Styrketrening er fantastisk moro når du først kommer i gang, og som nybegynner kommer du til å oppleve fremgang fra økt til økt. Det er mye som er viktig å huske på dersom du virkelig ønsker å bli sterk, men to ting går igjen.

1. Ikke gå for raskt frem.
2. Sørg for jevn progresjon.

Litt motstridende, men likevel 100% riktig. Dersom du ikke har en solid grunnmur, så vil huset rase ned. Om du ikke bygger en solid muskelbase, så vil du heller aldri kunne beherske de tyngre løftene. Du må starte forsiktig, og deretter øke.

 

Bygg grunnmur

Dette treningsprogrammet er enkelt, og det er for deg som ønsker å komme i gang med styrketreningen for etterhvert å ta det videre til neste nivå på veien mot en sterkere kropp. Som nybegynner er du privilegert med å kunne forvente fremgang fra økt til økt, for ikke å snakke om fra uke til uke! Planen er som følger:

Treningsdager: Mandag, tirsdag, torsdag, fredag.
Fridager: Onsdag, lørdag, søndag.

Velg en vekt som er tung nok til at du akkurat klarer å gjennomføre den siste repetisjonen som er oppgitt i hver øvelse.

Gjennomfør programmet over 4 uker, og etter den fjerde uken kan du gå ta et steg videre å øke motstanden, enten i form av flere sett/reps, eller tyngre vekter.

 

Treningsprogram styrke: Kom i gang!

Dag 1

treningsprogram styrkeUtskriftsvennlig versjon: Treningsprogram styrke: Kom i gang! Dag 1:4

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Dag 2

treningsprogram styrkeUtskriftsvennlig versjon: Treningsprogram styrke: Kom i gang! Dag 2:4

 

Dag 3

styrketrenings programUtskriftvennlig versjon: Treningsprogram styrke: Kom i gang! Dag 3:4

Dag 4

treningsprogram styrkeUtskriftsvennlig versjon: Treningsprogram styrke: Kom i gang! Dag 4:4

 

Kilde
Muscleandfitness.com

Kommentarer