122
0

Denne effektive økta for kondisjonen og underkroppen gjør det lettvint å ta med treningen utendørs i sommer!

Ingenting er som å få trent ute i fisk luft og å kjenne at hjertepumpa slår litt ekstra når du gir alt. Utetrening har blitt svært populært de senere årene. Flere parker har fått eget treningsutstyr oppsatt, og de såkalte “Tufte-parkene” spretter opp på stadig nye steder. Likevel, du trenger ikke tilgang til mange forskjellige apparater for å kunne få deg en god treningsøkt. Treningsprofilen Charlee Atkins er kjent for sine kreative treningsøkter som hun ikke nøler med å dele i sosiale medier. Denne gangen er det kun en benk hun bruker som hjelpemiddel under en svært effektiv treningsøkt.

I tillegg til å få opp pulsen, vil denne økta være utfordrende for musklene i underkroppen. Synes du den blir for lett, eller ønsker en enda større styrkeeffekt, så kan du benytte en vektvest for å øke motstanden. Bare vær forsiktig når du gjennomfører øvelsene.

 

Effektiv utendørs treningsøkt

Gjennomfør øvelsene i rekkefølgen under:

  • Step Up: 20 reps (10 per fot)
  • Plyo Jump: 15 hopp
  • Toe Taps: 30 reps (15 per fot)
  • Lateral Step Down: 30 reps (15 per fot)
  • RFE Split Squat: 30 reps (15 per fot)
  • Knee Tucks: 20 reps
  • Hip Thrusters: 15 reps

Avhengig av hvor hard treningsøkt du ønsker, kan du variere mellom å gjennomføre 3-5 runder av hver øvelse. Forsøk å fullføre hver runde uten pauser mellom øvelsene å ta deg heller 60 sekunders pause etter hver runde.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
Menshealth.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer