ab roller øvelser
262
0

 

Magemusklene er ikke alltid like enkle å få tak på. Denne enkle, men samtidig utfordrende øvelsen med en AB Roller, sørger for at du trener hele magen.

Hvis du none gang har forsøkt å trene med en AB Roller, så har du garantert kjent hvor utfordrende den øvelsen er når kroppen ligger i nesten full strekk og du skal trekke deg tilbake til startposisjonen. I det du strekker kroppen ut, krever øvelsen en sterk eksentrisk “bremsende” handling slik at du unngår å plante trynet i bakken. Deretter krever den en sammentrekning av samtlige muskler i magen, samt latissimus, for å klare å trekke kroppen sammen igjen.

Mageøvelser med en AB Roller er både tøft, utfordrende og svært god trening for magemusklene, men den har likevel en svakhet. I det du når startposisjon, eller det vi kan kalle “toppen” av øvelsen, så er det egentlig null motstand og dermed også null treningseffekt. Ved å benytte et motstandsbånd som festes i et stativ eller noe annet, og deretter rundt AB Rolleren, så eliminerer du dette problemet.

 

Ab Rollout – med motstandsbånd

Gjennomfør følgende øvelser 3 runder hver:

  • A: Ab Rollout med motstandsbånd: 6-10 reps
  • B: Ab Rollout uten motstandsbånd: Så mange reps som mulig

Fokuser på å stramme magemusklene godt under hele øvelsen. Bruk 6-7 sekunder på å en repetisjon.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
T-Nation.com

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer