hjemmetrening
477
0

Knapt med tid og lite gira på å reise ut av huset for å trene? Denne enkle økta tilfredsstiller behovet for både kondisjons- og styrketrening!

Heldigvis er kroppen din bygget slik at hjertet ikke nødvendigvis bryr seg så mye om hva du gjør, så lenge du gjør noe som får hjertet til å pumpe. Og jo raskere det pumper, desto bedre treningseffekt får du – i hvert fall som regel.

Det kommer helt sikkert dager der du kjenner at motivasjonen for å bruke tid på å komme deg ut på treningssenteret, eller kanskje løpe en tur ute, ikke er til stede. På slike dager er det perfekt å ha noen gode kvalitetsøkter i bakhånd. Favorittøktene våre for denne typen økter baserer seg på øvelser som tar utgangspunkt i egen kroppsvekt. Øvelsene denne gangen krever kun et sett svært lette manualer, og gjerne av den typen som er “fixed”, altså kun en fast vekt der du ikke får skiftet vektskiver (for eksempel disse manualene). Disse er rimelige i innkjøp, og kommer gjerne i varianter som er gummierte og ikke så “hardføre” som de i rent metall.

For denne økten skal du bruke et par manualer som toppen veier 4 kg per manual, men gjerne ta noen lettere dersom du kjenner behov for det. Det viktigste er at du har noe tyngde i hendene og at du hele tiden holder intensiteten oppe.

Effektiv sirkeltrening for hele kroppen

hjemmetrening

Utfør hver øvelse 10 repetisjoner uten pause. Hvil 3 minutter etter at du har fullført alle fem øvelsene. Gjenta 4 ganger slik at du total gjennomfører 5 runder.

Tømmerhogger sirkeltrening

Utfør hver øvelse 10 repetisjoner uten pause. Hvil 3 minutter etter at du har fullført alle fem øvelsene. Gjenta 4 ganger slik at du total gjennomfører 5 runder.
(Øvelsene er selvforklarende. Se for deg at du svinger en tung økt).

  • Diagonalt hogg: Venstre slag, høyre slag (dette er 1 rep)
  • Oppover hogg: Venstre slag, høyre slag (dette er 1 rep)
  • Roterende hogg: Venstre slag, høyre slag (dette er 1 rep)
  • Nedover hogg: Venstre slag, høyre slag (dette er 1 rep)
  • Lavt roterende hogg: Venstre slag, høyre slag (dette er 1 rep)

Power Trasher sirkeltrening

Utfør hver øvelse 10 repetisjoner uten pause. Hvil 3 minutter etter at du har fullført alle fem øvelsene. Gjenta 4 ganger slik at du total gjennomfører 5 runder.

  • Vertikale hopp
  • Ettbens krafthopp: Venstre ben hopp, høyre ben hopp (dette er 1 rep)
  • Hoppende splittknebøy: Venstre ben hopp, høyre ben hopp (dette er 1 rep)
  • Skater Jump: Venstre ben hopp, høyre ben hopp (dette er 1 rep)
  • Bound to backward jump

Få også med deg: 4 gode alternativer til HIIT trening!

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
Menshealth.com

Kommentarer