curls triceps
447
0

Er du klar for å prøve en ny øvelse som garantert kommer til å la deg kjenne bicepsen jobbe maksimalt? Prøv Tripple-treat bicepscurls!

Alle elsker bicepscurls, og vi gjør det samme. Få øvelser er så tilfredsstillende som en øvelse der du løfter vektene rett foran kroppen og formelig ser hvordan musklene jobber hardt og nærmest vokser i det du løfter. Tripple-treat er den perfekte øvelser som kan bidra til å ta bicepstreningen din et steg videre. Øvelsen gir deg ekstra volum og variasjon i treningen, og bidrar til en voldsom muskelpump.

Triple-treat bicepscurls

Hver øvelse/posisjon har et bestemt mål og sørger for å belaste biceps på et bestemt punkt. Øvelsen utføres vanligvis med manualer, men du kan like gjerne benytte en EZ-stang. Utfør 5–7 reps i hver posisjon:

A1: Tilbakelent bicepscurl: Punktet for maksimal belastning (PMB) er i den nedre delen av curlen.
A2: Oppreist bicepscurl: Punktet for maksimal belastning (PMB) er i den midtre delen av curlen.
A3. Fremoverlent bicepscurl: Punktet for maksimal belastning (PMB) er i den øverste delen av curlen.

Utfør øvelsene etterhverandre uten noe pause i mellom. Forsøk å gjennomføre 3 sett der du hviler 120 sekunder mellom settene.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
T-Nation.com

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer