overtråkk skadeforebyggende trening
198
0

Ankelskader kommer gjerne av svak muskulatur og dårlig mobilitet i ankelleddet. Motvirk skader med denne effektive øvelsen!

Mangel på innervering (kontakt) mellom føttene og anklene, minimalisere rekrutteringen og signaliseringen gjennom den posteriore kjeden, spesielt til hoftene. Hvis du har svake føtter og ankler, kan det til og med være vanskelig å aktivere gluteus!

Noen gode tips er derfor:
Gå barbeint oftere, bruk sko med lite støtte, og sørg for å gjøre denne øvelsen.

Single-leg kettlebell swap

Nesten enhver variant av en ett-beins kettlebell swap, vil være retention for å styrke ankler og føtter.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
T-Nation.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer