muskelmasse
597
0

Hvordan skal du klare å gå ned i vekt uten at det går på bekostning av muskelmasse? Her er enkel forklaring.

Trening forbrenner kalorier, men det bygger også muskler- HVIS du gjøre det riktig! Alt etter hvordan du trener, restituerer og lever uten om trening, er med på å påvirke hvordan kroppen din håndterer kaloriene du putter i deg og trener “av deg”. Dersom målet ditt primært er å gå ned i vekt, er det enkelt og greit mengdetrening som teller. Her skal pulsen din opp, kroppen skal jobbe, svette og holde ut i lang tid. Eller du må opp i intensitet over kortere tid. For en komplett guide til vektreduksjon samtidig som du kan bevare muskelmasse, anbefaler vi deg denne artikkelen.

Vektreduksjon- gå ned i vekt uten å miste muskelmasse!

muskelmasse
Tren som vanlig, men tenk over hva du putter i deg.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

 

Bygg muskler – bevar muskler

Dersom målet ditt å gå ned i vekt uten at du ender opp med å bruke musklene dine som muskelmasse, krever det en annen strategi. Istedenfor et mål om vektreduksjon kan du heller tenkte på det som et mål om fettreduksjon, eller vedlikeholdsmodus.

Ideen er å bevare så mye muskelmasse som mulig samtidig som du er i et kaloriunderskudd. Den enkleste måten å gjøre dette på er å løfte tungt og å drive tradisjonell styrketrening samtidig som du passer på å gå i et lite kaloriunderskudd.

Du kan så klart sette fart på fettforbrenningen ved å drive alternativ sirkeltrening, HIIT økter eller avslutte styrkeøktene med noen korte og intensive øvelser, men i bunn og grunn skal du altså løfte som du tidligere har gjort, og ville ha gjort, dersom målet ditt var muskelvekst.

Sett fart på forbrenningen

Et alternativ, eller supplement til treningen, er å benytte et egnet kosttilskudd som kan sette fart på forbrenningen.  Et slikt kosttilskudd kan være Royal Burner, testvinner i vår oversikt over de beste slankemidlene. Royal Burner trenger ikke nødvendig brukes for å gå ned i vekt, men virkestoffene bidrar til at kroppen prioriterer fett som energikilde, og at du kan få mer energi til treningen.

Royal Burner finner du her.

Et siste tips

Som en avslutter på økta kan du prøve en av øktene du finner i disse artiklene. Ved å holde lengden på økta nede samtidig som intensiteten er høy, vil kroppen klare å booste stoffskifte og fettforbrenningen uten at det går på bekostning av musklene. I tillegg til økt forbrenning vil du også oppnå bedre kondisjon.

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer