markløft
380
0

Denne varianten av markløft bygger muskler, øker arbeidskapasiteten og forbrenner fett! Prøv 7-4-7 markløft.

Vi har skrevet så mange artikler om markløft at øvelsen i seg selv trenger ingen ytterligere presentasjon. Lurer du på hvorfor markløft er en så unik styrkeøvelse, kan du ta en kikk her.

Denne varianten av markløft hatt 3 funksjoner:

  1. For økt muskelvekst: Gjennom høyt volum og stor muskelpump som stimulerer til muskelvekst/hypertrofi.
  2. For økt prestasjon: Gjennom å øke kapasiteten til å produsere stor kraft.
  3. For økt forbrenning og generell styrke: Gjennom høy intensitet og stor kraft øke forbrenningen under og etter økta.

For å gjennomføre økta skal du starte med 7 repetisjoner med en moderat vekt. Uten å hvile, øk vekten og gjennomfør 4 ekstra reps. Avslutt settet med å utføre 7 nye reps med en lettere vekt.

Her er et annet alternativ:

  • A1: Vektet markløft: 7 reps
  • A2: Hoppende markløft: 4 reps. Hopp så høyt du klarer.
  • A3: Vektet markløft: 7 reps. Bruk en noe lettere vekt enn du gjorde i den første varianten.

Bruk denne protokollen som en finisher etter dem vanlige styrkeøkta de. Alternativt kan du bruke det som egen egen styrkeøkt der du kjører 2-3 sett.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
T-Nation.com

Kommentarer