droppsett
131
0

Det er ikke alltid det lønner seg å trene for størst mulig muskler dersom de ikke klarer å utøve størst mulig styrke. Bruk dette trikset for å øke muskelstyrke!

Verdens første “Mr. Olympia”, Larry Scott, har power drop som sin favoritt øvelse. Han var en tro tilhenger av at den raskeste veien til massive muskler var å løfte tunge vekter med få repetisjoner hvert gang.

(Mr. Olympia er en internasjonal konkurranse for kroppsbyggere).

Denne treningsmetoden vil ikke gi deg like stor muskelpump som et tradisjonelt høy repetisjons droppsett, men den vil derimot øke muskelstyrken din og fibertettheten i musklene.

droppsett
Skal du løfte power droppsett bør du ha hjelp av noen som kan assistere deg.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

 

Power Droppsett

Slik gjør du det

Metoden ligner et vanlig droppsett, men du skal reduserer vekten med maksimalt 10% etter hvert sett. Ettersom denne metoden er svært utmattende, bør du ikke gjennomføre den med mindre du har en spotter eller treningspartner til å sikre deg.

Eksempel

Fullfør et sett med 120kg i benkpress. Deretter:

  • Power Droppsett 1: Fullfør et sett på 115kg til utmattelse.
  • Power Droppsett 2: Fullfør et sett på 105kg til utmattelse.
  • Power Droppsett 3: Fullfør et sett på 95kg til utmattelse.

 

Kilde
Bach, Erik. Tip: Increase you’re muscle density. T-Nation.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer