Smith maskin
266
0

Er du tilhenger av tunge løft i Smith maskin og ønsker deg større og sterkere lår? Da bør du sjekke denne økta med 1.5 reps metoden!

 

Smith maskin squat 1.5-reps metoden

I denne øvelsen skal du bruke 1.5-reps metoden. Dette betyr at du skal “gå ned, komme halvveis opp igjen, gå ned igjen, og til slutt helt opp”. Dette er en’ repetisjon.

Stå rett opp og ned i en Smith maskin med beina plassert litt foran stativet. Passer stangen bak skuldrene. Bøy i knærne som om du gjennomfører en knebøy. I bunnen av øvelsen skal leggene dine være tilnærmet vinkelrett på underlaget. Gjennomfør totalt 10 reps, noe som i realiteten tilsvarer 20 reps ettersom du benytter 1.5-reps metoden. Gi alt du klarer og ikke spar på kruttet.

Hvil i tre minutter før du gjennomfører ett nytt sett. Etter sett nummer 2, hviler du i ytterligere tre minutter før du avslutter med sett nummer 3. Dette settet utføres med 1.5-reps metoden for de fem første repetisjonene, mens de fem siste gjennomføres som vanlige reps.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
Carter, Paul. Tip: The most brutal Smith machine exercise.T-Nation.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer