biceps trening
44
0

Er du sterk, men ønsker deg armer som også SER sterke ut? Da bør du prøve denne kombinasjonen.

Dette er en super øvelse som kombinerer en isolert biceps øvelse sammen med en flerledds øvelse.

Chin-Ups + Smash Curl

Ved å vende håndflatene mot deg når du gjennomfører pull-ups, vil du aktivere biceps i større grad. Her skal du også bruke det samme supinerte grepet på biceps curl. Du behøver ikke å rotere armen ettersom manualen vil holde seg i riktig posisjon gjennom hele bevegelsesbanen.

Slik gjør du det

1. Start i pull-up baren med et supinert grep slik at du får enda større muskelaktivering av biceps.

2. Trekk deg rett opp, stram biceps så hardt du klarer i det du når toppen og hold stillingen et kort øyeblikk, før du senker deg rolig og kontrollert ned igjen.

3. Beveg det videre til Smash-Curl. Bruk en skråbenk til å støtte kroppen og sørg for å bruke mage- og kjernemuskulaturen til å holde kroppen i riktig stilling. Legg deg slik at kragebenet er helt på toppen av benken og at armene har fri bevegelsesbane.

4. Herfra skal du supinere hendene å presse manualen sammen så hardt som du klarer samtidig som du løfter opp. Stram biceps så hardt du klarer på toppen. Senk deretter manualen rolig og kontrollert ned igjen.

Gjennomfør 8-15 sett der du hele tiden forsøker å klemme sammen musklene så hardt du klarer. Denne måten å trene på kan være ekstra bra for deg som sliter med å løfte tyngre vekter uten å få smerter. Bare sørg for å maksimere spenningen i musklene gjennom hele øvelsen.

Kilde
T-Nation.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer