ryggtrening
781
0

Sett fyr på ryggmusklene ved å avslutte en god ryggøkt med denne rå øvelsen! Alt du trenger er kun ETT enkelt sett! Prøv 12 gode reps, 3 øvelser og 1 hold!

En gylden regel sier at du bør innlede styrkeøkta med de største og mest komplekse øvelsene før du går videre på isolasjonsøvelser og mindre komplekse øvelser.

Men store og tunge løft innebærer gjerne få og tunge repetisjoner. Med lettere vekter kan du gjennomføre flere repetisjoner med lettere motstand. Flere reps gjør det enklere å påføre musklene et metabolsk stress- en av de viktigste faktorene for muskelvekst. Det er flere måter å gjøre dette på, og denne finishers er en av våre favoritter.

12 gode reps, 3 øvelser, 1 hold

I mangelen på et bedre navn kaller vi øvelsen for “12 gode reps, 3 øvelser, 1 hold”.

Det beste er om du har tilgang til en justerbar kabelmaskin med doble håndtak. Du skal holde konstant spenning fra øvelse til øvelse, samtidig som du skal legge til litt ekstra motstand for hver øvelse.

Gjennomføring

  • Straight-Arm Pulldown: 12 reps (bruk omtrent 15RM belastning)
  • Split Stance High Row: 12 reps (legg til en vektskive i tillegg til de du brukte i øvelse nummer 1)
  • Half-Kneeling Lat Pulldown: 12+ reps (legg til en vektskive i tillegg til den du la til i øvelse nummer 2)
  • Half-Kneeling Lat Pulldown ISO Hold: Så lenge du klarer.

Bruk omtrent 10 sekunder på å bytte mellom øvelsene. Du skal så vidt rekke å hente inn litt krefter før du gyver løs på neste øvelse. Før den siste øvelsen kan du hvile 20 sekunder- men ikke lenger!

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
T-Nation.com

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer