lårmuskler
662
0

Selv om lårene er en stor muskelgruppe som tåler mye og høy belastning, er det fullt mulig å trene de selv uten vekter. Avslutt neste økt for beina med denne herlige varianten!

 

Legg ekstensjon med kroppsvekt 

Denne øvelsen er super for nybegynnere og relativt ferske styrkeløftere ettersom den gir mulighet til å finne det optimale bevegelsesutslaget for hver enkelt, tøyer godt på lårmusklene på fremsiden av låret (Quadriceps), og er snill mot knærne. Så snart du mestrer denne øvelsen kan du få over på Sissy squats.

Nøkkelen ligger i å presse legene ned i bakken slik at du kan bruke kraften til å heve overkroppen tilbake til startposisjon. I denne øvelsen fungerer overkroppen som eneste motstand, så forsøk å holde den så rett som mulig. Når du lener deg forover vil motstanden bli lettere og du gjør øvelsen mindre effektiv.

 

Sett og repetisjoner 

Gjennomfør fire sett med så mange repetisjoner du klarer (til utmattelse). Forsøk å slå dette antallet hvert uke.

 

Kilde
Carter, Paul. (2018). Tip: How to Build Quads With Just Bodyweight. T-Nation.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer