slanking
273
0

Du følger en streng diett og trener flere dager i uken, og likevel opplever du at vekten står stille. Her er to mulige årsaker til problemet.

 

1.Energiinntaket er høyere enn du tror

I starten av en diettperiode vil de fleste oppleve en stor framgang og at vekten beveger seg raskt nedover. Jo mer overflødig fett du har på kroppen, desto lettere vil det være å redusere vekten. For de fleste vil det holde å spise kun ”litt mindre” for å se en tydelig vektreduksjon, og det holder å beregne porsjoner på øyemål. Etter hvert som vekten går ned og kiloene faller av, vil ytterligere vektreduksjon bli vanskeligere. Som følge av en lavere kroppsvekt og at kroppen automatisk skrur ned stoffskifte (energiforbruket), vil du ha behov for færre kalorier enn da du begynte på dietten. Porsjonsberegninger på øyemål er kanskje ikke godt nok lenger, og det blir viktigere å gjøre nøyaktige beregninger ved hjelp av en kjøkkenvekt.

Et effektivt hjelpemiddel for å opprettholde kroppens naturlige stoffskifte under en diettperiode, er å benytte et kosttilskudd som setter i gang forbrenningen. Det finnes mange gode produkter som hjelper til med dette, og i tillegg har de flere egenskaper som hjelper deg meg å holde vekten under kontroll. Royal Burner er kanskje det beste kosttilskuddet på markedet.

slankepiller

 

Royal Burner inneholder Glucomannan som utvider seg 200 ganger sin egen vekt når det entrer magesekken, og dermed hindrer sultfølelsen. Grønn kaffeekstrakt øker forbrenningen og motvirker at karbohydrater omdannes til fett, mens vitamin B3 også er delaktig i å øke stoffskiftet. I tillegg inneholder det en rekke andre gode virkestoffer. Faktisk er Royal Burner det eneste virkestoffet for slanking som er godkjent av EUs ekspertpanel for matsikkerhet!

Oppsummert
Vær nøyaktig med porsjonsberegningene og ikke lur deg selv til å tro at du spiser mindre enn du gjør! Bruk gjerne et høykvalitets kosttilskudd som hjelp til vektreduksjon.

 

2.Redusert aktivitetsnivå

Et redusert inntak hjelper deg ned i vekt, men skal du nå målet som ønsker deg, krever det også at du er aktiv. All aktivitet forbruker energi, og jo høyere intensiteten er, desto mer energi forbrukes per tidsenhet. Det betyr likevel ikke at fett forbrennes best når intensiteten er på sitt høyeste, tvert imot. Fettforbrenningen er på sitt høyeste når du trener med 60-70% av makspuls.

Styrketrening- Treningsprogrammet for deg som vil ned i vekt!

Men, for å opprettholde vektreduksjonen er du nødt til å være i aktivitet. Dersom du opplever at vektnedgangen stopper opp, kan det skyldes at aktivitetsnivået har sunket uten at du selv er klar over det. En utfordring når du følger en diett og samtidig skal følge en treningsplan, er å opprettholde energinivået som kreves for å gjennomføre en god treningsøkt. Mange blir lurt til å tro at de trener med samme intensiteten som tidligere ettersom de kjenner seg like sliten. Når energiinntaket er redusert, kan denne følelsen lett oppstå til tross for at det faktisk bare er intensiteten i seg selv som er redusert. Ved å bruke en pulsklokke som måler pulsen og holder kontroll på intensiteten, vil du sørge for å eliminere dette problemet. Se gjerne vår oversikt over markedets 10 beste pulsklokker her.

 

pulsklokke best i test

 

Dersom du ønsker å gå ned i vekt er det viktig at du beveger deg nok. Som sagt vil all bevegelse kreve energi, og altfor mange undervurderer den daglige energibruken som kreves i forbindelse med vanlige gjøremål som å vaske huset, gå med søpla, gå/sykle til butikken etc.. Bruker du en pulsklokke med skritteller vil du raskt se hvor mye du faktisk beveger deg i løpet av en dag.

Les mer om NEAT- forbrenningen som skjer uten at du er klar over det.

Til slutt vil vi også anbefale et annet godt produkt for å hjelpe deg i videre vektreduksjon. MyoMCT er et kosttilskudd utviklet av Børge Fagerli, en av guruene innen trening og kosthold. MyoMCT øker metthetsfølelsen og fettforbrenningen, samt motvirker fettlagringen. I tillegg har det potensialet til å forbedre hjernefunksjonen, blodsukkerreguleringen og kolesterolet.

slankemiddel

 

Kilde
Vaghela, Akash. (2018). Tip: What to do when fat loss stalls? T-Nation.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer