167
0

Sylvester Stallone går aldri av moten, og mannen er i full gang med treningen foran innspillingen av den neste Rocky Balboa-filmen Creed 2!

Sylvester Stallone har rukket å bli 71 år, men skuespilleren og regissøren ligger ikke på latsiden. Kanskje er det nettopp alderen som gjør at han denne gangen trener hardere og tøffere enn på lenge, for fysikken må helt klart være på plass når han for åttende gang entrer ringen som Rocky Balboa i Creed 2. På Sylvester Stallone sin Instagram konto har man kunnet se en rekke bilder fra treningshverdagen til Stallon.

Følg Sylvester Stallone på Instagram her

Headbanger pull-up

En av de tøffeste øvelsene er en ny variant av pull-ups som Stallone definitivt ikke trente før sine første spillefilmer. I denne pull-ups varianten trenes både armer og kjerne, og i tillegg inkluderer øvelsen en L-sit, en av de hardeste mageøvelsene du kan gjøre! L-sit er en øvelse du neppe kommer til og lykkes med på første forsøk, og det krever lang trening for å mestre en korrekt utførelse.

Stallone skrev på sin Instagram-konto at han kopierte øvelsen fra treneren Jeff Cavalieresom på sin Instagram-konto blant annet har postet en rekke funksjonelle styrkeøvelser og teknikker som bryter med gamle treningsnormer. Cavaliere kaller denne spesielle varianten av pull-ups for “headbanger pull-up”. Headbanger pull-ups bidrar til å utvikle rette og sterke armer, og er en svært god øvelse for å styrke øvre deler av ryggen. I tillegg bidrar den til å gjøre deg sterkere i øvelser som markløft og vanlig pull-ups.

 

The “headbanger” pull-up is no shallow party trick! It’s an incredibly challenging but potent developer of straight arm scapular strength (S.A.S.S.) – a must for reaching your true athletic potential! In fact, untapped strength here will cost you dearly in the amount you can ultimately deadlift and the number of pull-ups you can knock out in a single set (both heavily reliant on S.A.S.S.). If you’re unable to do any of these at the moment, don’t throw in the towel. Instead, hook a band around the bar and step into it for some assisted reps. Like always, quality trumps quantity once again. Finally, for those who haven’t quite figured out the reasoning behind the name “headbangers”, check the 4th rep closely! Did it intentionally of course to help you understand the definition (sure Jeff…sure) #gottylenol #headache #justkidding #didntfeelathing #headbanger #pullups #killerexercise #trythis #trainlikeanathlete #teamathlean #jeffcavaliere #athleanx

Et innlegg delt av ATHLEAN-X™ | Jeff Cavaliere (@athleanx)

 

Slik gjør du det

Nærm deg pull-up stangen som om det skulle vært en vanlig pull-up med overhåndsgrep. Løft deg selv opp til hodet er på høyde med stangen, samtidig løfter du beina i en L-sit posisjon. Strekk ut armene og press deg tilbake mot stangen helt til hodet ditt nesten toucher stangen. Hold kroppen i balanse.

Dersom øvelsen er for tung eller teknisk krevende og du ikke klarer å gjennomføre den med god teknikk, foreslår Cavalier at du kan bruke en motstands strikk rundt stangen for å få gjøre øvelsen lettere. Likevel, det mest grunnleggende er at du i det hele tatt klarer å gjennomføre en vanlig pull-up, noe du kan se hvordan du gjør i denne saken:

Les mer: Superenkle grep for å bli bedre i pullups/chinups

pullups og chinups

Liker du innlegget?
Følg oss på Facebook.

 

Kilder

Williams, Bret. (2018). Sylvester Stallone Instagrams ‘Headbanger’ Pullup Workout Routine Ahead of ‘Creed 2’.Menshealth.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer