romaskin
162
0

Forbrenn fett, sett fart på stoffskiftet, øk kondisjonen og styrk hele kroppen! Dette ved hjelp av bare EN enkelt øvelse. Ro som en viking.

Vikingene er kanskje best kjent for plyndring, herjing og voldtekt, alt mens de løp rundt med hjelper med horn på hodet. Men, disse karene kunne også en ting eller to om roing.

 

Hvorfor roing?

Roing er en av de beste fullkroppsøvelsene som finnes. Hvert rotak trener ryggen, beina, skuldrene og armene konsentrisk i den innledende fasen, mens hoftefleksorene og magemusklene trener eksentrisk for å bremse overkroppen fra å strekkes ut på slutten av bevegelsen.

romaskin
Romaskin er kanskje det beste apparatet for å terne hele kroppen på en gang.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

 

Viking utfordringen

Denne øvelsen består av fire sett med roing der hvert sett dobler distansen fra det foregående settet. Du skal se på hvert sett som et mini-race som krever maksimal innsats som om du var en viking som måtte ro for livet bort fra en ny-plyndret landsby!

  • Sett 1: 125 meter
  • Sett 2: 250 meter
  • Sett 3: 500 meter
  • Sett 4: 1000 meter

Pausene mellom settene skal være lik lengden det tok deg å gjennomføre foregående sett. For eksempel, dersom du bruker 1 min 50 sek på å fullføre 500 meter, skal pausen før sett 4 være 1 min 50 sek.

 

 

Kilde
Vogel, Adam. (2016). Tip: The viking row workout. T-Nation.com

 

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer