Topp 10 Kreatin kosttilskudd – Best i test 2017

Best i test kreatin
5342
0

Kreatin er et av de beste kosttilskuddene som finnes på markedet for økt muskelmasse og styrke. Vitenskapelige studier har bevist at alle idrettsutøvere får økt styrke og utholdenhet, tåler melkesyre bedre og innhenter seg raskere av kosttilskuddet. Forskning viser ved å innta det gjennom kosttilskudd for å få optimal effekt på prestasjon, styrke, muskelmasse og utholdenhet.

Kreatin fins hovedsakelig i muskelvev, å det har som oppgave å forsyne muskulaturen med energi under fysisk aktivitet (trening). Musklenes primære energi kilde er molekylet ATP (adenosin trifosfat). ATP blir brukt som energikilde før sukker og fett. Under fysisk aktivitet mister ATP en fosfatgruppe og blir til ADP (adenosin difosfat). Slik frigjøres energi som muskelen kan bruke.

Hvis man har tilstrekkelig med kreatin i kroppen kan kreatin fosfat donere en fosfatgruppe til ADP, og ADP vil raskt gjøres om til ATP igjen. Så ved å bruke et kreatin tilskudd har musklene mer tilgang til energi og vil få et økt drag i muskelcellemembranet, noe som vil gjøre deg sterkere og mer utholdende så du kan klare 1 – 3 reps mer enn vanlig.

Les den oppdaterte listen: Kreatin best i test 2018 – Topp 10 Kreatin kosttilskudd

 

Topp 10 Kreatin listen

Det fins mange forskjellige kreatin typer å velge mellom på markedet, så det kan være vanskelig å velge, spesielt for nybegynnere. For å gjøre valget enklere har vi satt opp en topp 10 liste med de beste produktene fra seriøse produsenter.

SORTER ETTER:

kreatin
#1 Kreatin Pure
  • Weider er et annerjkjent merke som har levert kvalite i 40 år.
  • Weider er av reneste kvalitet.

Antall doseringer:

-

Mengde:

600

Kr 329,-

#2 SmartSupps CREATINE
  • Økt styrke og utholdenhet
  • Nøytral smak 3 g / dosering
  • 167 porsjoner per pakke

Antall doseringer:

-

Mengde:

500

Kr 79,95,-

#3 Creapure Creatine Monohydrate
  • Øker prestasjonsevnen hos idrettere og gir raskt økt muskelvolum.
  • Dosering: 5 g

Antall doseringer:

-

Mengde:

500

Kr 299,-

#4 Creatine Micronized
  • Øker den fysiske prestasjonen under kortvarige treningspass med høy intensitet.
  • Dymatize Creatine Micronized kan forbedre musklenes ytelse under høy intensitet
  • Antall porsjoner: 200 st.

Antall doseringer:

-

Mengde:

1000

Kr 299,-

#5 100% Platinum Creatine
  • Gir forbedret styrke, eksplosivitet og utholdenhet
  • Tren hardere og lengre
  • Lettdosert – blandes med valgfri væske
  • Gir økt muskelvolum

Antall doseringer:

-

Mengde:

402

Kr 249,-

#6 Creatine Monohydrate
  • 100% rent mikronisert pulver
  • Styrken øker, muskelvolumet øker og restitusjonstiden forkortes.
  • Antall doseringer per pose: 83 stk.

Antall doseringer:

-

Mengde:

500

Kr 99,-

#7 Bodylab Kreatinpulver
  • 100 % rent mikronisert kreatin monohydrat pulver
  • Kreatinen er på 200 mesh, noe som er den fineste kvaliteten som finnes
  • Den fine kvaliteten bidrar til en lettere oppløsning, og gjør at den tas lettere opp i kroppen

Antall doseringer:

133

Mengde:

400

Kr 119,-

#8 Kreatin Monohydrat Fairing
  • Reduserer muskeltrettheten, og bedrer utviklingen av energi.
  • Øker kraft og maksimalt muskelarbeid.
  • Muskelvevet gjenoppbygges raskere og gir økt styrke.

Antall doseringer:

100

Mengde:

500

Kr 219,-

proteinfabrikken
#9 Kreatin
  • Øker dine naturlige kreatinlagre med inntil 40%
  • Gir forbedret ytelse i forbindelse med styrketrening og utholdenhets.
  • Antall doseringer per pose: 100 stk.

Antall doseringer:

-

Mengde:

500

Kr 149,-

kreatin
#10 Kreatin
  • Rent Creatine
  • Ingen tilsetninger
  • Gir økt styrke og utholdenhet
  • Muskelvevet gjenoppbygges raskere og gir økt styrke.

Antall doseringer:

-

Mengde:

600

Kr 369,-

 

Topp 5 Kreatinblandinger – De beste kreatin typene

Det finnes forskjellige blandinger som kreatinpyruvat og kreatinblandinger med karbohydrater for å øke opptaket. Hvis ikke penger er et problem og man vil ha maks utbytte, så er kreatin blandinger som de vi lister opp under absolutt noe man burde gå for!

SORTER ETTER:

mutant creakong
#1 Mutant CreaKong
  • Inneholder 3 effektive kreatintyper.
  • Designet med fokus på styrkeutøvere som vil oppnå kraft, styrke og størrelse.
  • Blanding av monohydrat, magnesium og Tri-kreatin sitrat.
  • 4 g pr dosering.

Antall dosering:

-

Mengde:

300

Kr 249,-

creatine
#2 Creatine ATP X3
  • Creatine ATP er en høykvalitets kreatinblanding for maksimalt opptak til dine muskler.
  • Blandingen består av Creatinol-O Fosfat, HCL og monohydrat.

Antall dosering:

-

Mengde:

450

Kr 379,-

creatine-xplode
#3 Creatine Xplode
  • Inkluderer seks ulike former for kreatin
  • 100 porsjoner i en boks
  • Kan fås med 3 forskjellige smaker

Antall dosering:

-

Mengde:

500

Kr 399,-

Kre-Alkalyn
#4 Kre-Alkalyn
  • Har en komplex blanding for maksimal muskelvekst.
  • Holder mindre veske med samme mengde kreatin fosfat opplagring.
  • Mange responderer bedre på dette enn ordinært kreatin.

Antall dosering:

-

Mengde:

-

Kr 349,-

kre alkalyn
#5 Kre-Alkalyn
  • Et stabilt kreatinmolekyl som tas fort opp av kroppen
  • Denne type kreatin omdannes ikke til kreatinin som er et uheldig biprodukt av vanlig kreatin
  • Gir en prestasjonsforhøyende og utholdenhetsøkende effekt
  • Gir en fettforbrennende effekt for dem som er på diett

Antall dosering:

-

Mengde:

-

Kr 399,-

 

Hvem trenger kreatin og hva brukes det til?

best-creatine-supplementMed mer energi orker man å trene hardere og man vil få et økt drag i muskelcellemebranet. Kreatin er et veldig nyttig kosttilskudd for idretter som krever eksplosiv styrke. Poenget er å trene så intensivt og hardt som mulig, for åkunne rive opp muskelfibre. Det trenger man energi til.

De som vil merke best effekt er folk som har trent noen år og kjenner kroppen sin og grensene sine. Å begynne med kreatin i tidligfase vil nok gi effekt, men denne gruppen har allerede en rask fremgang ved styrketrening fordi nervesystemet vil kunne koble til flere montoriske enheter som har vært innaktive, så tilskuddet vil først være virkelig nytte etter du har trent en stund.

Det er viktigere å bli kjent med kroppen sin før man begynner med energi og prestasjonfremskaldene tilskudd. Når man stagnerer, foreksempel ikke øker mer i styrke og muskelmasse kan Kreatin gjøre at man kommer seg over den kneiken og man vil kunne prestere bedre. Når man bruker kosttilskuddet kan man oppleve at kroppsvekt øker. De fleste går opp 1-3 kilo relativt fort. Dette er vann, og ikke muskelmasse, som fyller muskelcellene. De fleste merker også økning i styrke fordi muskelcellene får et økt drag.

 

Hvordan bruke og dosere?

Det bør blandes i vann, ikke noe annet. Andre væsker kan ødelegge Kreatinet. Vannet bør være lunket. Ikke kok vannet, og ikke la det være for kaldt. Begge deler kan bryte det ned, noe som kan ødelegge effekten. Og hold deg til produkter i pulverform. Det finnes mange måter å dosere på, og måten du velger å dosere vil kunne ha noe å si for hvor raskt du merker effekt. I flere studier bruker de en såkalt oppladningsfase på 0,2 gram per kg kroppsvekt. Dette brukes i rundt en uke før man går ned til 5-10 gram om dagen tatt i en eller to doseringer, f.eks om morgningen og før trening. Dette er den mest effektive måten å ta tilskuddet på, om du vil ha hurtig effekt. Andre velger å gjøre det enkelt og tar bare 5-10 gram om dagen fra første dag. Om du ikke skal toppe formen til noe spesielt, kan dette være en helt grei måte å gjøre det på.

DEL
Kommentarer