234
0

Mai måned er her, og det samme er vår og varmere dager! Her er tonene som skal få deg motivert til å snøre på deg skoa, ta på deg treningstøyet, å bare kjøre på!

Hver måned legger vi ut en anbefaling av “månedens musikk”, og hver måned tar vi opp det samme sitatet: “Forskning viser at musikk kan øke prestasjonen så mye som 10-15%, og musikk kan gi mye av den samme effekten som prestasjonsfremmende midler!”
Ja, det er helt sant! Så det er ikke for uten grunn at vi nevner det.

De siste månedene har vært strengt talt veldig merkelige. Stengte treningssentre og en viss “frykt” for å bevege seg utendørs i større folkemengder, har ført til at mange har holdt seg innendørs. Nå som det begynner å bli en viss kontroll på situasjonen og våren i tillegg melder sin ankomst med langt lyse og varmere dager, er det mer fristende enn noen gang å komme seg ut!

Listen vi har funnet frem til denne måneden er satt sammen av Spotify-brukeren DJ Workout Instructorog den er spesielt godt egnet for HIIT økter, intervalltrening og annen type trening med høy intensitet. De 32 sangene holder en rytme på 140 BPM, og gjør det dermed lettere for deg å holde en jevn rytme når du for eksempel løper, sykler, hopper, bokser, etc..

Legg til lista i der du lytter til musikk, enten det er Spotify, Apple Music, Deezer, Google Play eller hva det måtte være du lytter til. Trenger du ett ett gode trådløse ørepropper finner du vår oversikt over markedets beste trådløse ørepropper her!

 

Beste treningsmusikk februar 2020!

Gjør deg klar for en intensiv treningsøkt med disse inspirerende tonene på øret! Her er det låter som garantert får deg til å pushe deg litt ekstra.

Få hele spillelisten på din Spotify!         Hør spillelisten online!

treningsmusikk

 

Flere positive fordeler med musikk:

  • Musikk har en smertestillende effekt fordi det distraherer tankene våre.
  • Musikk bidrar til å øke tempoet på treningen. Du løper eller løfter vekter i samme takt som musikken.
  • Musikk kan øke stoffskiftet og energiutnyttelsen.
  • Fortrenger vonde tanker og smerter.
  • Reduserer blodtrykket.
  • Bedrer humøret. De som lytter til musikk har lettere for å tenke positivt!

Her finner du enda mer inspirerende treningsmusikk!

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer