treningsmusikk
1042
0

Månedens musikk er spesielt valgt  ut for deg som elsker å løpe, men den kommer garantert til å kunne hjelpe deg gjennom treningsøkta uansett.

Som alltid må vi nevne at musikk kan øke prestasjonen så mye som 10-15%, og det kan ha musikk mye av den samme effekten som prestasjonsfremmende midler!

Løping er antageligvis en av de mest effektive treningsformene du kan gjøre. Det eneste hjelpemiddelet du har er deg selv, og det er beina og armene dine som driver deg fremover. Når du i tillegg er nødt til å bære din egen vekt uten assistanse av et treningsapparat, en sykkel, vann å svømme i, etc., så blir belastningen enda høyere. I takt med at beina flytter seg raskere, øker pulsen, lungene gisper etter luft, og musklene jobber på høygir. Løping kan være herlig befriende, men også pyton tungt. Så hva er vel bedre enn å bruke musikk som et virkemiddel for å gi deg mer energi?

Musikken får tankene dine over på noe annet, fra å tenke på hvor sliten du er, til hvor utrolig bra nettopp den aktuelle sangen du lytter er, til å flytte beina i samme tempo som rytmene i sangene du lytter til, til å tenke på gamle minner fra da du første gang hørte sangen på radio, CD-spilleren, i bilen på ferietur, etc.. Musikk er rett og slett et utrolig kraftig virkemiddel!

Denne spillelisten består av 24 sanger på totalt 90 minutter med toner som skal holde deg gående gjennom treningsøkta. Spillelisten er laget av Runnersworld, og det er kanskje selvforstående at sangene er valgt ut med tanke på at de skal hjelpe deg å løpe raskere og lengre.

Legg til lista i Spotify, iTunes, Deezer, Google Play eller hva det måtte være du lytter til. Få på deg treningstøyet, og sett i gang økta!

 

Beste treningsmusikk januar 2020!

Denne spillelisten kommer garantert til å få opp tempoet og kvaliteten på løpeturen eller hva du nå ønsker å trene!

Få hele spillelisten på din Spotify!         Hør spillelisten online!

beste treningsmusikk

Visste du også at musikk har mange positive fordeler:

  • Det har en smertestillende effekt fordi det distraherer tankene våre.
  • Musikk øker tempoet på treningen. Du løper eller løfter vekter i samme takt som musikken.
  • Musikk kan øke stoffskiftet og energiutnyttelsen.
  • Fortrenger vonde tanker og smerter.
  • Reduserer blodtrykket.
  • Bedrer humøret. De som lytter til musikk har lettere for å tenke positivt!

Les også: Derfor bør du lytte til musikk når du trener!

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer