beste treningsmusikk
382
0

Denne måneden serverer vi en liste bestående av 5 timer musikk! Finn frem treningstøyet, skru opp volumet og kom i gang!

Vi skriver det hver gang, og gjør det igjen; forskning viser at musikk kan øke prestasjonen så mye som 10-15%, og musikk kan gi mye av den samme effekten som prestasjonsfremmende midler.

For mange er det nærmeste utenkelig å trene uten musikk. Hvordan ville spinningøkten vært uten musikk? De tøffe intervallene eller lange løpeturene? Eller hva med de tyngste løftene i styrkerommet når du biter tenne sammen for en ny PM? Musikk kan være det som får deg til å yte det lille ekstra, det som gjør at du stadig tar nye steg mot bedre form og en sterkere kropp.

Her er en liste fra Redmusiccompany, bestående av hele 91 sanger på totalt 5 timers varighet. Noen sanger vil du elske, andre vil du garantert mislike. Uansett, bruk rytmen og inspirasjonen til å komme deg gjennom treningsøkta på best mulig måte. Lykke til!

Legg til lista i der du lytter til musikk, enten det er Spotify, Apple Music, Deezer, Google Play eller hva det måtte være du lytter til. Få på deg treningstøyet, knyt på deg skoa, kom deg av sted og sett i gang økta!

 

Beste treningsmusikk februar 2020!

Gjør klart for en knallbra treningsøkt med disse energiske og fartsfull sangene! Her er det noe for alle og enhver smak.

Få hele spillelisten på din Spotify!         Hør spillelisten online!

beste treningsmusikk

Positive fordeler med musikk:

  • Musikk har en smertestillende effekt fordi det distraherer tankene våre.
  • Musikk bidrar til å øke tempoet på treningen. Du løper eller løfter vekter i samme takt som musikken.
  • Musikk kan øke stoffskiftet og energiutnyttelsen.
  • Fortrenger vonde tanker og smerter.
  • Reduserer blodtrykket.
  • Bedrer humøret. De som lytter til musikk har lettere for å tenke positivt!

Les også: Derfor bør du lytte til musikk når du trener!

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer