farmers walk
353
0

Ønsker du å trene mest mulig av ryggen i en og samme øvelse, da er Farmers Walk en av våre favorittøvelser! Denne varianten gjør det enda lettere å trene Farmers Walk med minimalt med utstyr.

Farmers Walk er en svært god øvelse for å trene ryggen, men det er også en glimrende fullkroppsøvelse for å trene både styrke og muskelvekst. Skal du gjennomføre Farmers Walk slik det står i “læreboken”, må du dra frem spesielle løftestenger som brukes til akkurat denne øvelsen. De færreste treningssentre har dette på plass, men nesten alle sentre har en trap bar!

Ved å benytte en trap bar vil du ikke bare minimere behovet for utstyr, men det tar også mindre plass å gjennomføre, reduserer belastningen på ryggsøylen i det du vender og snur, og tar likevel med seg alle fordelene fra en vanlig Farmers Walk-øvelse.

 

Trap Bar Farmers Walk

  • Still deg i midten av en trap bar og grip tak i hendlene. Løft vekten som om du gjennomfører en markløft.
  • Stå oppreist med vekten fordelt mellom hendene, og gå sakte bortover gulvet. Gå så langt du har mulighet før du rolig og kontrollert vender og går tilbake til start.
  • Hold brystkassen hevet hele tiden og sørg for at ryggen er rett.
  • Når du har gjennomført et sett skal du senke vekten rolig og kontrollert ned slik du ville gjort i en markløft.
  • Gå gjerne 4 runder a 30-40m (frem og tilbake tilsammen).

Les også: Bygg rygg med denne komplette øvelsen!

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

DEL

Advertisement

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer