Sixpack
851
0

Kan du se magemusklene dine?  Det å bygge sixpack og få synlige magemuskler kommer ned til to viktige ting!

Hvordan kan jeg få synlig six-pack? Dette spørsmålet får jeg stadig. Det må være det mest vanlige treningsspørsmålet som stilles.

Et fantastisk sett med six-pack er en av de mest ettertraktede egenskapene på menneskekroppen! Abs er også kanskje det vanskeligste å oppnå og opprettholde. Det er virkelig hardt og krever disiplin, ustoppelig trening, riktig kosthold og et tonn av offer.

 

Magemuskler – det kommer av to enkle ting!

ISS_3531_12053-1024x482

Hvis du allerede har magemuskler – jeg mener reale og synlige six-pack – gratulerer! Sprett champagnen og ha et party. Du har fortjent det. Det er en prestasjon. Men, i de flest tilfeller så er ikke magemusklene slik du vil ha dem.

Du må fikse to ting:

  • Overflødig kroppsfett – som gjør at du ikke kan se magemusklene.
    Du kan ha magemuskler av en annen verden, men hvis det er et tykt lag med fett som dekker magen så vil magemusklene være usynlige for verden.
  • Underutviklede magemuskler – dine magemuskler er ikke store nok.
    Du kan være slank og ha en-siffret kroppsfett, men hvis du ikke har noen muskelmasse så er det ikke noe å vise frem.

Vær brutalt ærlig med deg selv og slutt å dulle med egoet ditt. Er kroppsfettet virkelig lavt nok eller har du fremdeles behov for å smelte bort noen prosentpoeng fett? Hvis det er tilfellet så må du fokusere på å spise fettfattig og ren mat, gjøre mere HIIT, og følge en mere intensiv treningsrutine. Menn bør ha under 10% kroppsfett mens kvinner rundt 18% eller lavere.

Les også:
Bli kvitt fett og utfordre dine muskler – treningsprogram
Topp 10 slankepiller – Best i test

De fleste mennesker tror de er like slank som en bodybuilder og i stand til å vise frem magemuskler – når de realistisk sett ikke er det. Vi anbefaler å gå til innkjøp av en rimelig kroppsfett måler og mål fettprosenten din.

body-fat-levels-men1-1 body-fat-levels-women21-1

 

Alternativt, du er mager med ikke-eksisterende magemuskler

Da er det på tide å bygge muskelmasse! Du må øke vanskelighetsgraden på treningen du gjør, øke vekten progressivt over tid, spise litt mere (spesielt proteiner) og fokusere på et legitimt vekttreningsprogram. Squats, Deadlifts, lunges, rows, overhead presses, snatches, kettlebell swings, medicine ball throws og andre tilsvarende sammensatte bevegelser er de beste mageøvelsene.

 

Her er noen ressurser, verktøy og øvelser for å få deg på rett vei:

DEL

Annonse

André Hefner startet opp Hardworkout i 2013 under sine Personlig trener studier hos Actvie Education. Han begynte å trene vekter allerede som 15 åring og har vært stamgjest på treningsstudioet siden den gang. I tilegg til PT utdannelsen har han også kostholdsveiledningsstudier bak seg. André har et glødende engasjasment for trening og ønsker å kunne videre formidle sin kunnskap til andre.
Kommentarer