push-ups triceps trening
167
0

Ønsker du deg større og sterkere triceps er denne øvelsen perfekt for deg. Du trenger ikke annet enn din egen kropp og en enkel vektplate, så er det bare å kjøre på.

Push-ups er en av våre favorittøvelser- uten tvil! Denne kroppsvektøvelsen kan gjennomføres på utrolig mange forskjellige måter, krever lite eller null utstyr, kan gjennomføres overalt, og trener store deler av overkroppen samtidig.

Push-ups kan tilpasses ulike styrkenivåer og gjøres både enkel og vanskelig, og den kan tilpasses til hvilke muskelgrupper som skal få kjørt seg mest. Varianten vi har valgt å trekke frem her har fullt fokus på triceps og å få maks ut av triceps treningen.

 

Push-Ups finishern som bygger triceps

Vi har tidligere skrevet om hvordan droppsett kan brukes som en effektiv treningsmetode for å effektivisere muskelveksten. At push-ups kan varieres er ingen overraskelse, men også droppsett kan utføres på ulike måter. Isteden for å «bare droppe» noe av vekten på slutten av settet, skal du også redusere/droppe tempoet. Du starer med en vektet versjon av push-ups med smalt grep som også inkluderer en pause.

For å gjennomføre en vektet push-ups med smalt grep, trenger du kun din egen kroppsvekt og en ekstra vekt, for eksempel i form av en vektplate som du kan legge på ryggen.

Slik gjør du det:

  • Still deg i en push-up posisjon med hendene plassert i skulderbreddes avstand eller så vidt smalere. Plasser vekten på ryggen, og pass på at du plasserer vekten så høyt at armene bærer det meste av vekten.
  • Klem sammen rumpemusklene, stram kjernemusklene og gjennomfør deretter 8-10 push-ups. Ta en kort pause på bunn av hver repetisjon, men unngå at brystkassen «hviler» på bakken.
  • Fjern vekten og gjennomfør vanlige push-ups til utmattelse.

Selv om du skulle være en mester på å gjennomføre push-ups, så kommer du garantert til å oppleve denne øvelsen som utfordrende. For mange vil det være en utfordring i seg selv å holde kroppen i en posisjon som gjør at du klarer å balansere vekten på ryggen, men dette finner du raskt ut av.

Bruk denne push-ups varianten  som en finisher på slutten av en treningsøkt der du allerede har trent armene skikkelig. Gjennomfør 3 runder av økten som er beskrevet over.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
Menshealth.com

Kommentarer