ryggtrening pullover
87
0

Pullover er en klassisk øvelse for å bygge større latissimus og ryggmuskler. Denne varianten tar muskelveksten til et nytt nivå!

Når du utfører pullover i en kabelmaskin, vil du kunne sette latissimus under konstant spenning gjennom hele bevegelsesbanen, noe som trigger større muskelvekst. Når du i tillegg bruker en balanseball vil du kunne plassere kroppen på en slik måte at du får enda lengre arbeidsvei/bevegelsesbane enn du ellers ville ha fått.

 

Pullover i kabelmaskin

Utfør denne øvelsen to ganger i uken, gjerne på slutten av det vanlige treningsprogrammet ditt. Når du trener en muskel som allerede er pumpet, så er vekstvilkårene ekstra gode.

Bruk kontrollerte repetisjoner. Du trenger ikke å være kjempe nøye på tempo, og som du ser i videoen vil hver repetisjon ta ganske lang tid å gjennomføre. Bruk et par sekunder på den konsentriske fasen (når du trekker kabelen til deg), og et par sekunder på den eksentriske fasen (når du senker kabelen tilbake). Sørg hele tiden for å fokusere på at det er latissimus som skal gjøre jobben, og vær bevisst på mind-muscle forbindelsen.

 

Kilde
T-Nation.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer