Bli slank i sofakroken med høy etterforbrenning!
525
0

Ny amerikansk studie viser at kaloriforbrenningen fortsetter i 14 timer etter trening. Hvis du har trent hardt nok!

Jo hardere du trener, desto høyere er etterforbrenningen når du er ferdig. Dette visste de fleste fra før! Men forskerne har imidlertid lenge vært uenige om graden av etterforbrenning. Ifølge et nytt amerikansk studie ved universitetet i Boone i North Carolina, så er effekten både betydelig og langvarig.

 

Studie og resultatene

På universitetet undersøkte man kaloriforbrenningen hos ti yngre menn i perioden etter at de hadde trent i 45 minutter på en ergometersykkel. Under treningen forbrente de i gjennomsnitt 519 kcal. Etter treningen fant forskerne ut at forbrenningen var høyere enn ellers i ytterligere 14 timer. Mer konkret forbrente de 37 prosent flere kalorier enn de ville ha gjort hvis de ikke hadde trent.

beneficios-del-spinning

Forskningen viste også at effekten av etterforbrenningen i høy grad er avhengig av hvor hardt du trener. En vanlig joggetur i bedagelig tempo gjør ikke stort.

Det er først når du trener med en intensitet på over 80 prosent av maksimalpulsen at du virkelig får fart på forbrenningen. Dette er hard trening som gjør at du blir ordentlig varm og andpusten og vil være ute av stand til å snakke i hele setninger mens du trener.

 

Kilde:
aktivtrening

DEL

Annonse

André Hefner startet opp Hardworkout i 2013 under sine Personlig trener studier hos Actvie Education. Han begynte å trene vekter allerede som 15 åring og har vært stamgjest på treningsstudioet siden den gang. I tilegg til PT utdannelsen har han også kostholdsveiledningsstudier bak seg. André har et glødende engasjasment for trening og ønsker å kunne videre formidle sin kunnskap til andre.
Kommentarer