trening av kjernemuskulatur
138
0

Bruk denne supereffektive sirkeløkta til å bygge en sterkere kjerne- og magemuskulatur! Sterkere kjernemuskulatur gjør deg også til en bedre styrkeløfter!

Når det nærmer seg ferietid og fri fra jobb og daglige rutiner, er det lett å komme ut av de gode treningsvanene som man har opparbeidet seg i hverdagen. Vi slår et slag for ferie og avkobling, men for og ikke falle helt ut av treningsmodus, er vi også tilhengere av korte og effektive økter som kan utføres overalt og uten utstyr. Denne 8-minutters økta er en slik økt!

Kjernemuskulaturen vår er sterkt undervurdert. Både kjerne- og magemuskler har flere viktige funksjoner, og de er der ikke bare for å underbygge en veldefinert six-pack de to månedene i året hvor det er sommer i Norge. En sterk kjernemuskulatur er blant annet medvirkende til:

  • Stabilisere og styrke kroppen, også i andre øvelser som knebøy, markløft, skulderpress, benkpress, etc..
  • Bidrar til god kroppsholdning.
  • Utføre dagligdagse oppgaver (bøye/strekke overkroppen, løfte/senke gjenstander).
  • Motvirke belastningsskader, ryggproblemer og slitasje på ledd.
  • Bedre prestasjoner i både styrke- og kondisjonsidretter.
  • Beskytter innvollene og organene.
  • Du føler deg som regel bedre og kan få en bedre selvfølelse.

Sjekk også ut: 4 øvelser for synlige magemuskler!

 

trening av kjernemuskulatur
Øvelsene under er perfekt for å ta med seg på ferie eller reise ettersom de ikke krever noe utstyr, tar liten tid og minimalt med plass!

8-minutters økt for sterkere kjernemuskulatur

Denne 8-minutters økta satt sammen av Le SWEAT treneren Charlee Atkins, sørger for å trene hele kjernemuskulaturen og magemusklene, og er perfekt for deg som ønsker å opprettholde styrken til tross for ferier og avbrudd i hverdagen. Alt du trenger er en treningsmatte eller en annen form for mykt underlag.

Utfør hver øvelse i 1 minutt før du går direkte over på neste.

  • Alternerende legghev
  • Dead bug
  • Planken
  • Sideplanken (høyre)
  • Sideplanken (venstre)
  • Bird Dog
  • Plank Slides
  • Walk-Out and Knee Drive

Video: Charlee Atkins
Følg gjerne @charleeatkins på Instagram for mer inspirerende videoer og tips!

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer