morgentrening
125
0

Trening på morgenen kan føles tungt og uoverkommelig, men disse 5 raske øktene kan være det som skal til for at får MER energi utover dagen!

Bare tanken på å dra seg ut av sengen og inn i trenings tøyet som det første du gjør om morgenen vil for mange være selve drepen på motivasjonen. Jobber du i tillegg seint, eller må tidlig opp, så blir det bare enda tyngre. Likevel, trening på morgenen har så enormt mye positivt ved seg at det er all mulig grunn til å sette vekkerklokka på noen minutter tidligere enn vanlig slik at du får sneket inn en effektiv treningsøkt før dagens gjøremål setter i gang.

Disse 5 øktene er korte, enkle, effektive, og akkurat harde nok til å sette fart på blodsirkulasjonen i kroppen og til å booste energinivået ditt gjennom resten av dagen!

Økt 1

  • Jumping Jacks – 60 sekunder
  • Knebøy med kroppsvekt – 30 sekunder
  • Planken – 60 sekunder
  • Mountain Climbers – 30 sekunder

Gjennomfør 4 runder. Hvil i 30 sekunder mellom rundene.

Økt 2

  • Russisk twist – 30 reps, utføres i supersett med
  • Crunch med medisinball – 12 reps

Gjennomfør 4 runder. Hvil i 20-45 sekunder mellom rundene.

Økt 3

  • Planken til push-ups – 20 sekunder
  • Mountain Climbers – 20 sekunder
  • V-ups – 20 sekunder

Gjennomfør 5 runder. Hvil i 30 sekunder mellom rundene.

Økt 4

  • Hoppende knebøy – 20 reps
  • Push-Ups – 20 reps
  • Planken+løft en arm – 20 taps (10 hver arm)

Gjennomfør 4 runder. Hvil i 30 sekunder mellom rundene.

Økt 5

  • Star Jumps – 10 hopp
  • Wall sits – 20 sekunder
  • Sideplanke – hev kropp opp/ned 10 reps per side

Gjennomfør 5 runder. Hvil i 30 sekunder mellom rundene.

 

Kilde
Mensfitness.com.au

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer