kettlebell trening
107
0

Finn frem et sett kettlebells og gjør deg klar til en tøff og effektiv fullkroppsøkt!

Jeremy Scott er både trener, foredragsholder og forfatter, og er en anerkjent personlighet innen treningsbransjen. I denne 10 minutters økta som deler Scott på Instagram, gjennomfører han 10 kettlebell push-ups til markløft, en 25 meter lang Farmers Walk, og gjentar disse to øvelsene så mange ganger som mulig i løpet av 10 minutter.

Målet er å jobbe seg gjennom så mange runder som mulig på 10 minutter uten pause, samtidig som du hele tiden skal sørge for å opprettholde god teknikk. For å klare dette må du holde et kontrollert tempo fra start. Hvis du føler du må ta en kort pause så gjør du det, der viktigste er å opprettholde teknikken.

young-man-performing-press-ups-on-kettlebells-in-royalty-free-image-1574353229.jpg

Der er også viktig at du velger riktig vekt. For tung vekt vil gjøre det vanskelig å opprettholde riktig teknikk, og du vil ikke få den samme treningseffekten (til tross for tyngre vekter). Prøv deg frem og start gjerne litt for lett enn litt for tungt.

For push-ups til markløft skal du sørge for å kontrollere nedsenkingen til push-ups, før du bruker hoftene og musklene på baksiden av kroppen til å gå inn i markløft. Når du inntar markløft-posisjonen skal kettlebellene være direkte ved siden av fotbladene med knærne akkurat nok bøyd til at du får presset hoftene bakover og at du når takk i kettlebellene.

View this post on Instagram

🔥 Muscle Building Cardio 🔥 Set the clock ⏰ for 10 Minutes and complete the following: AMRAP 10 KB Push-up to Dead’s 💀 50 Yard Farmers Walk Rest only as needed with goal to not rest for all 10 minutes working at a steady continuous pace throughout the set. The goal is to be able to work through this non-stop for 10 minutes. Pick a set of KB that are light enough to work with for this much volume (53lbs KB’s used here) Basic muscle building basics for 10 minutes of sweat 💦 producing work. Enjoy 😉 and tag 🏷 me at #jeremyscottfitness if you give this a shot. #menshealth #workout #workouts #fitness #cardio #sweat #personaltrainer #onlinecoaching #scottsdale #az #arizona #phoenix #transformation #86400

A post shared by Jeremy Scott Fitness (@jeremyscottfitness) on

For Farmers Walk, hold skuldrene trukket tilbake, press brystkassen frem, stram kjernemuskulaturen og hold ryggen i en nøytral posisjon. Se rett frem mens du går langsomt på en linje fremover samtidig som du opprettholde spenningen i de arbeidene musklene.

For maksimal treningseffekt kan du sørge for å klemme ekstra hardt rundt kettlebellene for å maksimere aktiveringsgraden i musklene.

LIKER DU ARTIKKELEN?
LIK OSS PÅ FACEBOOK FOR MER.

Kilde
Menshealth.com

DEL

Annonse

Torbjørn har en treningsbakgrunn han gjerne skulle vært foruten, men som han nå bruker for å motivere andre til å trene smartere og bedre. Etter 15 år som sterkt treningsavhengig, vet han hvordan det kjennes å miste kontrollen over treningen. Kombinert med en bakgrunn fra idrett- og biologistudier, samt PT-utdanning og sertifisering fra Precision Nutrition, så har han i dag en solid base for å uttale seg om trening og ernæring.
Kommentarer